NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Rajd „MOTOWYRYPA” to impreza o charakterze historyczno-patriotyczno-krajoznawczym w formule turystycznego rajdu przejazdowego na orientację dla motocykli zabytkowych i klasycznych.
ulotka awers w pliku jpg: Ulotka awers
ulotka rewers w pliku jpg: Ulotka rewers
wersja do druku w pliku pdf: MOTOWYRYPA_2018_info_300318
KIEDY?
31.05.2018 – 03.06.2018 r.
31 maj, czwartek – zjazd uczestników
1 czerwiec, piątek – pierwszy dzień rajdu
2 czerwiec, sobota – drugi dzień rajdu
3 czerwiec, niedziela – zakończenie
GDZIE?
Południowa część Gór Świętokrzyskich i Pogórze Szydłowskie w trójkącie: Daleszyce – Staszów – Klimontów. Rajd będzie miał trzy bazy (w każdej możliwość spania pod dachem lub w namiocie). Pierwsza baza w Borkowie pod Daleszycami.
DLA KOGO?
Wydarzenie adresowane jest tylko dla kierowców i pasażerów motocykli zabytkowych i klasycznych.
Formuła rajdu polega na przejeździe wyznaczoną przez Organizatora trasą (wykazaniu się orientacją w terenie) w założonym czasie pomiędzy poszczególnymi punktami (nie nazbyt szybko i też niezbyt wolno) oraz odnalezienie i zaznajomienie się z wybranymi obiektami związanymi z historią regionu.
Kierowcy poruszają się na orientację za pomocą tzw. itinerera, czyli drogowych map strzałkowych.
Mapa jest podzielona na pola („kratki”) w których w formie graficznej pokazane jest wybrane miejsce i wskazany kierunek ruchu wraz z odległością (w km) od punktu wyjazdu lub pomiędzy punktami.
Trasa (2 dni po ok. 100-110 km) jest podzielona na kilka etapów długości około 25-45 km, podczas których załogi rajdowe natrafią na szereg zadań terenowych. Za niewykonanie zadania lub błędną odpowiedź naliczane są punkty karne.
W punktach kontroli czasu (PKC) lub punktach kontroli przejazdu (PKP) będą odbywać się próby sprawności prowadzenia motocykla (OTJ) lub sprawnościowe bez motocykla.
Dodatkowo w trakcie rajdu uczestnicy rozwiążą test zadań z historii motoryzacji, przepisów ruchu drogowego, udzielania pierwszej pomocy oraz z obsługi i techniki motocykla.
W rajdzie mogą wziąć udział motocykle wyprodukowane do końca 1983 r., które będą podzielone na kategorie wiekowe:
- „Vintage” – wyprodukowane do 31.12.1955 r.,
- „Weteran” – wyprodukowane od 01.01.1956 r. do 31.12.1970 r.,
- „Classic” – wyprodukowane od 01.01.1971 r. do 31.12.1983 r. */
*/ Młodsze motocykle, które nawiązują duchem i poziomem technologicznym do podanego okresu kategorii „Classic” będą rozpatrywane indywidualnie (np. późne modele WSK, MZ, radzieckie boksery, Royal Enfield i inne).
Pasażerowie są osobami towarzyszącymi, ich udział nie wpływa na punktację.
CEL
- pokazanie uczestnikom pięknych i wartych odwiedzenia miejsc ziemi świętokrzyskiej,
- promowanie turystyki motocyklowej i zapoznanie uczestników z malowniczym krajobrazem oraz historią regionu,
- wyłonienie zwycięzców rajdu w poszczególnych klasach wiekowych motocykli.
W klasyfikacji indywidualnej zwycięża kierowca, który uzyskał najmniejszą ilość punktów. W przypadku równej ilości punktów, decyduje wcześniejszy rok produkcji pojazdu.
Organizator wyróżni zwycięzców od miejsc 1. do 3. w każdej kategorii oraz innych wg własnych kryteriów.
WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW
Przejazd będzie prowadził głównie mniej uczęszczanymi drogami publicznymi asfaltowymi, szutrowymi oraz gruntowymi i leśnymi.
Trasa została zaprojektowana w taki sposób, aby odcinki leśne prowadziły duktami o relatywnie dobrej nawierzchni, nie przecinając zwartych kompleksów leśnych objętych szczególną ochroną.
Pozwoli to na ominięcie ruchliwych tras, oraz co najistotniejsze, pozwoli na zaprezentowanie uczestnikom rajdu świętokrzyskich krajobrazów, miejsc pięknych i nasyconych historią.
Sam przejazd wiekowych maszyn drogami podrzędnymi i gruntowymi odbywa się z niewielkimi prędkościami i jak najmniejszą uciążliwością dla nich.
Nie jest to przejazd pod żadnym pozorem sportowy, a jak najbardziej turystyczny. Czas przejazdu dostosowany jest do trudności trasy oraz możliwości trakcyjnych maszyn. Pokonanie całej trasy wraz z wszystkimi jej dodatkowymi elementami może trwać niemal cały dzień. Uczestnicy poruszają się w pojedynkę lub niewielkich kilkuosobowych grupach.
Wyjazd z bazy następuje co około 1-2 minuty. Ze względów organizacyjnych, porządkowych ilość pojazdów jest odgórnie ograniczona do 100.
Uczestnik imprezy może startować wyłącznie na pojeździe dopuszczonym do ruchu drogowego. Organizator we własnym zakresie, przed startem, będzie przeprowadzał punktowane badanie techniczne motocykla oraz próbę uruchomienia. Badanie techniczne odbędzie się również na mecie każdego dnia.
Uczestnik jest zobowiązany posiadać ważne ubezpieczenie pojazdu w zakresie odpowiedzialności cywilnej (OC).
Motocykle bez ważnego ubezpieczenia nie będą mogły uczestniczyć w Rajdzie.
Uczestnik Rajdu zobowiązany jest do przestrzegania Przepisów Ruchu Drogowego.
Pisma, instrukcje i komunikaty Organizatora imprezy – dostępne dla uczestników przed startem, kolejnymi odcinkami lub zadaniami – stanowią nieodłączną część Rajdu.
Podstawowym składnikiem Rajdu jest jego Regulamin, a jego pisemna akceptacja jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia uczestnictwa w imprezie.
Już teraz gorąco zapraszamy do udziału w rajdzie!